هدیه ظروف مینا کاری روی مس به کاخ سفید

و هر سال جان دو میلیون نفر را می گیرد. عوامل اتیولوژیکی اصلی که عامل بیش از یک میلیون مرگ ناشی از اسهال در سال هستند، به ویژه در کشورهای در حال توسعه، اشریشیا کلی انتروتوکسیژن، روتاویروس، ویبریو کلرا و گونه های شیگلا هستند که از طریق آب و غذای آلوده یا از فردی به فرد دیگر منتقل می شوند.

بسیاری از مردم به سنت دسی نگهداری آب در ظروف مینا کاری روی مس یا نوشیدن آب از فنجان مسی اعتقاد دارند. اما این سنت چقدر حقیقت دارد؟ آیا واقعاً مفید است یا فقط یک مد دیگر؟

به گفته Healthline، مس یک ماده مغذی مهم است و نقش کلیدی در عملکردهای مختلف بدن، مانند تولید انرژی و سیستم پیام رسانی شیمیایی مغز شما ایفا می کند شما می توانید مقادیر زیادی مس را در غذاهایی مانند صدف، آجیل، دانه ها، سیب زمینی، شکلات تلخ و گوشت اندام پیدا کنید.

مس سلامت مغز و قلب را بهبود می بخشد و همچنین اثر ضد باکتریایی دارد. پر کردن آب در فنجان ها/ظروف مسی برای بیش از 48 ساعت نیز می تواند باکتری های مضر آب را از بین ببرد.

متون باستانی آیورودا ادعا می‌کنند که نوشیدن آب از یک ظرف مسی، سه دوشا بدن یعنی واتا، پیتا و کافا را با شارژ مثبت آب درمان می‌کند. خوردن غذا و هضم آن باعث ترشح سموم و ایجاد گرما در بدن می شود. آب قلیایی دم کرده مس اسید بدن را متعادل می کند و همچنین بدن را خنک می کند. بنابراین، به خصوص در تابستان‌های گرم، از آن حمایت می‌کنم،» او توضیح می‌دهد.

او همچنین در مورد بهترین زمان برای آب فعال مسی صحبت می کند. به گفته این متخصص، مناسب ترین زمان صبح زود، با معده خالی برای بهره مندی از تمام فواید سلامتی است. اما چیزی که باید به خاطر داشته باشید این است که مس یک ماده معدنی کمیاب است که به مقدار کمی مورد نیاز بدن است. بنابراین هرگز نباید در مصرف زیاده روی کرد زیرا ممکن است منجر به مسمومیت مس شود.

قرار گرفتن طولانی مدت در معرض دوزهای بالای مس ممکن است باعث مسمومیت مس شود که با حالت تهوع، استفراغ، درد شکم و اسهال مشخص می شود. حتی ممکن است به آسیب کبدی و بیماری کلیوی منجر شود.»