قیمت نخ طبیعی ابریشمی ایرانی در بازار

نخ طبیعی ابریشمی ایرانی در چندین نقطه از کشور تولید می گردد و قیمت متفاوتی در بازار نسبت به انواع وارداتی دارد.
همه ما می دانیم که تولید نخ طبیعی ابریشمی زحمت فراوانی را دارد و کشاورزان اغلب این شغل را به عهده می گیرند. اکنون در برخی از مناطق استان خراسان و گیلان شاهد وجود نوغانداری هستیم.
از مرحله پرورش کرم ابریشم تا تولید آن به نخ های ابریشمی، مراقبت های ویژه و فراوانی باید صورت پذیرد تا بتوان نخی خوب و با کیفیت را از پیله ها استخراج نمود.

قیمت نخ ابریشمی ایرانی

اغلب نخ های ابریشمی که در ایران تولید می شود دارای کیفیت بالایی هستند و از نخ های وارداتی چین درجه بالاتری را دارند به همین دلیل خیلی از فرش بافان بیشتر در بازار به دنبال تهیه نخ های ابریشمی ایرانی هستند.
قیمت این محصول با این که کیفیت بالایی دارد از نخ های وارداتی ارزان تر است برای همین اغلب کسانی که به نحوی با خرید نخ طبیعی ابریشم سر و کار دارند خواستار تهیه نمونه های ایرانی هستند.

نخ طبیعی

ایران در سال های اخیر تولید کمتری را از این نخ داشته است و علت بزرگ این امر کمبود توتستان است. زیرا کرم های ابریشم برای تبدیل شدن به نخ ابریشمی نیاز به خوردن چندین کیلو برگ توت را دارند و در صورت نبود خوراک برای آنها نمی توان این صنعت را راه اندازی نمود.
با این وجود باز هم کسانی وجود دارند که در بازار ایران مشغول خرید و فروش نخ های ابریشمی ایرانی هستند و می تواننداین محصول را در اختیار مشتریان آن قرار دهند.
منبع: پوشاک ایرانی