قیمت نخ الیاف ابریشم طبیعی

الیاف طبیعی به صورت نخ و یا الیاف در بازار موجود است و قیمت هر کیلو از این محصول تابعی از نرخ جهانی و همچنین میزان تولید داخلی می باشد.
نخ ابریشم محصولی است که نه تنها در ایران بلکه در تمام جهان دارای مشتریان زیادی می باشد و می توان آمار تولید خوبی از آن را در کشورمان شاهد بود.
الیاف پلی استر به صورت الیاف و یا نخ در بازار وجود دارند و از نظر کیفیت دارای دسته بندی های مختلفی می باشند و افراد بدین ترتیب می توانند با در نظر گرفتن بودجه مالی خود یک نوع ابریشم را خریداری نمایند.

قیمت نخ الیاف ابریشم

نخ پنبه که از کرم ابریشم به دست می آید و به عبارتی دیگر در دسته الیاف طبیعی قرار می گیرد جزو گران ترین الیاف در جهان شناخته می شود و به علت این که محصولی جهانی تلقی می گردد نوسانات و تغییر قیمت این محصول در بازارهای جهانی بر روی نرخ الیاف ابریشمی طبیعی در ایران نیز تاثیر می گذارد.

البته قیمت نخ الیاف نایلون ابریشمی بسته به میزان تولید آن در کشور متفاوت است. مسلما هنگامی که تولید نخ های ابریشمی طبیعی در ایران روند صعوی داشته باشد قیمت آن به طور معمول کاهش می یابد و در صورتی که تولید این محصول در کشورمان رشد خوبی را نداشته باشد تجار مجبور به واردات آن از کشورهای دیگر می شوند و بدین ترتیب قیمت این محصول بیشتر تحت تاثیر نرخ جهانی قرار خواهد گرفت.
باید این نکته را بیان داشت که در کشور ایران اغلب نخ های ابریشمی در کار تهیه و تولید انواع قالی های دست بافت مورد استفاده قرار می گیرند و بیشتر مشتریان برای این کار نخ های ابریشمی را خریداری می کنند.