عرضه و پخش لباس الیاف طبیعی در تهران

برندهای لباس الیاف طبیعی زیاد نیستند. تنوع جنس‌های همین چند تا برند هم از تنوع اسم‌هایشان کمتر است. منتها کلا برای تنوع و جذابیت نباید سراغ این لباس‌ها رفت.
اگر اهل خریدن و پوشیدن لباس‌های الیاف طبیعی باشید، چند حالت بیشتر ندارد؛ یا دنبال خوش‌تیپی روشنفکری هستید، یا از این آلرژیک‌هایی هستید که به همه جور مواد شیمیایی حساسیت می‌دهید، یا از تابستان داغ پیش رو به لباس‌های خنک‌تر پناه می‌برید، یا واقعا باشعورید و به محیط زیست احترام می‌گذارید، و یا ترکیبی از همه این‌ها با هم. در هر حال برای پیوستن به این ژانر پوشاک، چند برند بیشتر ندارید.

چرا لباس الیاف طبیعی بپوشم؟
خنک است. گرمای تابستان برای هر آدم گرمایی یک کابوس جدی است. بنابراین اگر لباسی وجود داشته باشد که آدم را کمی خنک‌تر نگه دارد، چرا که نه؟! پارچه‌های پنبه‌ای و کتانی رسانای حرارتی هستند و گرمای بدن را به بیرون منتقل می‌کنند تا داغ نکنید. البته این در مورد همه پارچه‌های الیاف طبیعی صدق نمی‌کند. مثلا پارچه ابریشم که الیاف طبیعی حیوانی است نارسانا است و برعکس عمل می‌کند.
عرق بدن را می‌گیرد. لباس‌های پلاستیکی در گُرگُر عرق‌ریزان تابستان در سه سوت بوی گند می‌گیرند! چرا؟ چون رطوبت را به خودشان نمی‌گیرند. عرق همین طوری می‌ماند روی پوست و بدن بو می‌گیرد. در عوض نخی‌ها (یعنی لباس‌هایی از الیاف پنبه) از آن طرف رطوبت را تا یک و نیم برابر وزن خودشان جذب می‌کنند و از این طرف هم به سرعت رطوبت‌شان تبخیر می‌شود و این طوری هم بدن خشک می‌ماند، هم لباس. تازه در سیستم دفع عرق بدن هم اختلالی پیش نمی‌آید.

منبع : چی
منبع: پوشاک ایرانی