ساختار طراحی انواع لباس

مرحله بعدی تحقیق بر مصاحبه ها متمرکز بود که به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از تحقیق برای کشف و توضیح روندهای کشف شده از طریق تحقیق لباس های محلی کردی و بلوچی در ایران شده است در نظر گرفته شده است.

در بازه زمانی مارس 2020 تا مه 2021، نویسندگان ده مصاحبه عمیق نیمه ساختاریافته با افرادی که درگیر آموزش طراحان مد در سطح پس از متوسطه بودند، انجام دادند.

گروه مصاحبه شوندگان از نظر تنوع هم از نظر ارتباط با مدارس مد انواع مدل از لباس بلوچی زنانه موجب رونق بسیاری از تولیدی های لباس  شده است مستقر در شهرهای مختلف، تجربیات حرفه ای و تحصیلات خود و همچنین از نظر نوع دوره هایی که می توانستند به دانشجویان مد ارائه دهند (طراحان مد و لباس) انتخاب شدند.

کارشناسان با تحصیلات تکمیلی در زمینه های روانشناسی، اخلاق مد، مدیریت، استایل مد، تاریخچه مد، و تخصص های مرتبط با بازاریابی مد و خرده فروشی).

همه طرفین در حال حاضر (یا اخیراً) مدرس حداقل یکی از مدارس مد لباس بلوچی زنانه مشکی بودند و دو نفر از آنها مدیران چنین مؤسساتی بودند. آنها علاوه بر تلاش‌های آموزشی، در فعالیت‌های متنوع مرتبط با مد، مانند مدیریت برندهای مد خودشان، شرکت داشتند (4).

مدیریت فروشگاه های مد پایدار با مد جدید یا قدیمی (3)؛ اجرای وبلاگ های مد پایدار (3)؛ و/یا سازماندهی رویدادهای مد پایدار (2). از هر ده شش نفر به عنوان طراحان مد حرفه ای آموزش دیده بودند و بقیه افراد حرفه ای مرتبط با مد بودند، مانند مورخان مد یا استایلیست های مد.

برخی از آنها همچنین دارای تجربه به عنوان متخصص مشاوره شرکت ها در زمینه مسئولیت اجتماعی (CSR) در مد یا کار به عنوان خریداران شخصی بودند.

اکثریت آنها به مدارس خصوصی تخصصی مد لباس بلوچی مرتبط بودند، اگرچه معلمانی که مدارس هنری دولتی و مدارس خصوصی با مشخصات گسترده‌تری را نمایندگی می‌کردند نیز مورد مصاحبه قرار گرفتند. با توجه به همه گیری COVID-19، مصاحبه ها به صورت آنلاین انجام شد.

هر مصاحبه بین دو تا چهار ساعت به طول انجامید. مصاحبه ها رونویسی، ناشناس و کدگذاری (کدهای I1 تا I10) به ترتیب زمانی انجام شد.
3.3. موضوعات و ابعاد اصلی تجزیه و تحلیل
بررسی ادبیات و تحلیل مصاحبه‌ها با ذینفعان در آموزش مد منجر به شناسایی سه بعد به هم پیوسته آموزش طراحی مد شد که در آن جنبه‌های مختلف آموزش در مورد مد پایدار و مسئولانه گنجانده شده است (شکل 2).

این سه بعد نشان دهنده مهارت های چند بعدی مختلفی است که در بالا ذکر شد برای طراحان مد مورد نیاز است تا رویکردی کل نگر برای آموزش آنها و آموزش آنها برای عملکرد در دنیای حرفه ای به کار رود.

یک طراح مد حرفه ای تحصیلکرده باید سه نوع مهارت را با هم ترکیب کند: هنری و خلاقانه (که برای توسعه ایده ها و مفاهیم  لباس کردی جدید در ایران ضروری است)، صنایع دستی یا حرفه ای (برای «ترجمه کردن» این ایده ها به قطعات واقعی لباس که بسیار مورد نیاز است.

به درستی ساخته شده، بریده شده، و دوخته شده باشد)، و مهارت های کارآفرینی یا تجاری (که طراح را قادر می سازد تا در بازار مد به طور موثر عمل کند، برای تبلیغ، توزیع و فروش لباس یا خدمات مرتبط). مصاحبه شوندگان ما تاکید کردند که آموزش طراحی مد که از هر یک از ابعاد فوق غفلت می کند به دلیل به هم پیوستگی و وابستگی متقابل آنها ناقص و معیوب است.

  • منابع:
    1. Fashion Design Education and Sustainability: Towards an Equilibrium between Craftsmanship and Artistic
  • تبلیغات: 
  1. عرضه کننده پارچه لگ مجلسی کیلویی
  2. شرکت فروش مانتو شلوار ورزشی
  3. دستگاه cnc طلا|خرید و فروش ارزان ترین آنها در کشور
  4. تخفیف 90 درصد زرشک در مشهد!