زمینه های کاربرد الیاف طبیعی تولیدی

از الیاف طبیعی در موارد بسیاری استفاده می شود و کاربرد های بسیاری این محصول دارد. الیاف طبیعی به علت سازگار بودن با محیط و کمتر آسیب رساندن به محیط اطراف در صنایع مختلف به کار گرفته شده است.
الیاف طبیعی از مواد طبیعی تولید می شوند که قابل بازیافت هستند و هیچ آسیبی به محیط زیست نمیزنند.این محصول در موارد مختلف و کاربری های متنوع استفاده می شود و مورد توجه بسیار از تولید کنندگان می باشد زیرا آن ها سعی بر تولید محصولاتی دارند که کمترین آسیب را به محیط وارد کند.

از الیاف پلی استر در صنایع خودرو سازی به منظور تولید تزئینات داخلی خودرو، اتاق کامیون های کوچک و… استفاده می شود. خودروسازانی چون ساتر، استارتوس و… بدنه ماشین های خود را از این محصول ساخته اند. کشور آلمان در سال 2005 از الیاف طبیعی مثل کتان، نارگیل، آباکا و… در صنعت خودرو سازی خود استفاده کرده است. از الیاف نایلون نیز در ساختمان سازی استفاده می شود مثل تولید بتن با الیاف طبیعی که این امر باعث بالا رفتن مقاومت کششی در آن شده است، در تولید کامپوزیت ها نیز از این محصول استفاده می شود این کامپوزیت ها به کامپوزیت های سبز معروف اند. از الیاف طبیعی تولیدی برای تولید لباس، مبلمان، فرش، عایق های حرارتی و… نیزاستفاده می شود.