تولید پارچه های چرمی از الیاف حیوانی

تولید پارچه های چرمی و پوشاک چرمی در ایران به گذشته های دور باز می گردد و تولید محصولاتش همچنان ادامه دارد. این محصولات در کاربرد های مختلف به شکل های گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد.
چرم از دباغی پوست حیوانات و جانوران مثل گاو، گوسفند و… تهیه می شود و در مصارف مختلف به کار می رود مثل ساخت ژلاتین، چسب و… به کار می رود. امروزه چرم ها به صورت مصنوعی و طبیعی در بازار وجود دارد و این محصول تولیدش به گذشته های دور باز می گردد.
ایران یکی از تولید کنندگان برتر در امر تولید چرم های طبیعی بوده و فعالیت زیادی در این زمینه می کند، تولیدات چرم کارخانه های ایرانی به سایر کشور ها صادر شده و مورد توجه افراد بسیاری قرار گرفته است. چرم دارای چند نوع است که عبارتند از چرم گوسفند این چرم بسیار زیبا وبادوام بوده و با قیمت بالایی به فروش می رسد، چرم گاو دارای دوام و مقاومت بالایی بوده و برای کاربرد های شیمیایی به کار می رود. از جمله کاربرد های مصرفی چرم شامل ساخت کمربند، کیف، کفش و… است. تاریخ تولید و استفاده چرم در ایران به سالهای دور باز می گردد و برندهای زیادی چون چرم مشهد، چرم تبریز و.. در این بین فعالیت دارند. چرم طبیعی دارای قیمت بالایی بوده، نرم و قابل انعطاف و دارای بوی خاصی می باشد. این چرم ها داری شناسنامه بوده و اطلاعات مورد نیاز را در اختیار خریدار قرار می دهد.

منبع: پوشاک ایرانی