تولید و پخش الیاف ابریشمی طبیعی

تولید و پخش الیاف طبیعی ابریشمی مراحل و روند خاص خود را دارد و از گذشته تا به امروز طی فرایند های مختلف تولید و در اختیار مشتریان قرار گرفته است.
الیاف ابریشم از پیله کرم ابریشم گرفته می شود و دارای پروتئدن بسیار بالایی است. نخ تولید شده از پیله کرم ابریشم بای تولی پارچه استفاده می شود و در صنایع دیگر نیز به کار می رود. در سال 2700 سال پیش از میلاد انسان به بافت ابریشم پرداخت و این امر تا به امروز ادامه دارد.
الیاف پلی استر از قدیمی ترین نوع الیاف بوده و دارای درخشندگی و براقی خاصی است. بیشتر از این محصول برای تولید پوشاک استفاده می کنند و طرفداران زیادی خواستار استفاده از آن می باشند. پارچه تولیدی از ابریشم بسیار سبک و انعطاف پذیر بوده و دربرابر چروک شدن و پارگی مقاومت زیادی دارند.این الیاف نایلون در برابر مواد اکسید شده بسیار حساس است و برای شستن آن از آب و صابون یا پودر های ضعیف استفاده نمود، پس از آب کشی آن را در پارچه حوله ای قرار داده تا آب آن گرفته شود.

نباید آن را در معرض مستقیم نور خورشید قرار داد زیرا آسیب دیده و رنگ آن از بین می رود. پارچه ها و پوشاک این الیاف برای فصل زمستان و تابستان مناسب می باشد و خاصیت جذب کننده دارد مثلا در فصل زمستان گرما را میگیرد و باعث گرم شدن فرد می شود. این محصول جزء گران ترین محصولات می باشد تولید کنندگان این محصول آن را پس از تولید به مراکز و فروشگاه ها عرضه کرده و در اختیار مشتریان قرار می دهند.