تولید الیاف گیاهی طبیعی کتان

الیاف طبیعی؛ گروه دیگری از الیاف طبیعی گیاهی هستند که مصارف عمده آنها باعث شده است تولید این محصول روز به روز بیشتر مورد توجه باشد.
الیاف گیاهی در دسته الیاف طبیعی قرار می گیرند. چون از طبیعت برداشت می شوند و باید حتما تمامی مراحل کاشت و برداشت آنها توسط کشاورزان صورت پذیرد.
الیاف پلی استر، انواع مختلفی را دارند و هر یک در برخی از کاربردها با هم مشترک هستند و در برخی مواقع برای تولید محصولی منحصر به فرد از آنها کمک گرفته می شود. می توان از انواع الیاف طبیعی گیاهی به پنبه، کتان و کنف اشاره داشت که هر یک در فصلی به خصوصی کشت و برداشت می شوند.

الیاف گیاهی کتان

الیاف نایلون مدل های گوناگونی را دارند که برخی از گل گیاه الیاف به دست می آیند و برخی دیگر از برگ. در مورد کتان، الیاف از ساقه این گیاه به دست می آید. این گیاه یکساله است و کیفیت الیاف به دست آمده از آن بستگی به شرایط آب و هوایی و نوع خاک منطقه دارد.
تولید الیاف کتانی، بیشتر در به دست آمدن پارچه های کتان دخیل است اما شرکت های مختلف استفاده های دیگری را نیز از ایندر حقیت مصارف عمده الیاف گیاهی کتان سبب شده تا تولید این محصول روز به روز در حال افزایش باشد و کشاورزان به کاشت این محصول تشویق شوند.

از الیاف کتان در ساختار کاغذ اسکناس و انواع دفتر و کتاب استفاده می کنند و خاصیت جذب بالای آب در کتان سبب شده تا در صنعت حوله سازی و تهیه دستمال کاغذی نیز از آن استفاده نمایند.
بنابراین می توان گفت نقش الیاف طبیعی گیاهی کتان در خیلی از صنایع پر رنگ است و روز به روز به تولید این محصول و کشت آن نیاز بیشتری به وجود می آید.