با استفاده از بنتونیت به یک جادوگر همه کاره تبدیل شوید!

نشان داده شده است که بنتونیت ممکن است پاسخ ایمنی بدن را تعدیل کند ذرات بنتونیت در شرایط آزمایشگاهی تکثیر گلبول های قرمز و پاسخ آنتی بادی ناشی از لیپوپلی ساکارید یا کنکاناوالین A را مهار می کند.

استخوان
گزارش شده است که بنتونیت خوراکی اندکی جذب کلسیم در استخوان بزها را کاهش می دهد در جوجه های گوشتی با کمبود مواد مغذی، اگرچه بنتونیت مصرف غذا را افزایش داد، اما کاهش کلسیم درشت نی را جبران نکرد.

سرطان
مونت موریلونیت به عنوان یک سیستم دارورسانی برای داروهای مورد استفاده در درمان سرطان مانند پاکلیتاکسل ، 5-فلوئورواوراسیل ( 55 )، 6- مرکاپتوپورین ( 56 ) استفاده شده است.

بنتونیت

اگرچه مطالعه ای اثر ژنوتوکسیک بنتونیت را بر سلول های لنفوبلاست B انسانی گزارش کرد اخیراً نشان داده شده است که بنتونیت از رشد رده های سلولی سرطانی انسانی U251 (سیستم عصبی مرکزی، گلیوبلاستوما) جلوگیری می کند. به نظر می رسد سطوح رسی بنتونیتی سطوح اجزای رشد متابولیک را کنترل می کند.

اثرات دیگر
گزارش شده است که مونت موریلونیت نه تنها تیروکسین و تری یدوتیرونین را در شرایط آزمایشگاهی جذب می کند، بلکه این هورمون ها را در موش های مدل پرکاری تیروئید نیز کاهش می دهد.

زمان خواب را طولانی می کند، ظرفیت تحمل هیپوکسی را بهبود می بخشد و فعالیت های خود به خودی آن موش ها را کاهش می دهد.

نشان داده شده است که بنتونیت زمان خونریزی و لخته شدن را کاهش می دهد و بنابراین به عنوان یک عامل هموستاتیک پیشنهاد می شود.

همچنین گزارش شده است که به عنوان یک پرکننده در مقیاس نانو امیدبخش در صنعت بسته بندی مواد غذایی عمل می کند.

ترکیبات آلی فرار داخلی (VOCs) بر سلامت انسان تأثیر می گذارد VOC ها می توانند از ترکیبات فنلی و بنزن مانند در مصالح ساختمانی و مبلمان اداری یا از کپک ها (قارچ ها) که در داخل ساختمان های دارای تهویه نامناسب یا مهر و موم شده رشد می کنند، منشاء بگیرند.

جالب توجه است که ذکر شده است که مواد آتشفشانی، رس ها و مواد معدنی مانند مونت موریلونیت، VOCs را فیلتر می کنند و در نتیجه قرار گرفتن انسان در معرض این ترکیبات خطرناک را محدود می کنند.