بازار فروش انواع نخ های طبیعی خیاطی

نخ های طبیعی انواع مختلفی را دارند اما برخی از آنها در حرفه خیاطی کار آمد هستند و بازار فروش این محصول به خاطر وجود تولیدی های زیاد پوشاک در کشور بسیار داغ است.
نخ به رشته های بسیار باریکی گفته می شود که از در کنار هم قرار گرفتن و تاباندن الیاف به همدیگر تهیه می شوند. انواع نخ دو استفاده بسیار مهم دارد. یا از آن در تهیه بافت انواع پارچه استفاده می کنند که این کار در صنایع نساجی اتفاق می افتند و یا این که به عنوان دوخت و دوز انواع لباس از آن بهره می گیرند.
نخ ها انواع مختلفی را دارند که می توان در این نوشتار اشاره کوتاهی به آنها داشت.
نخ هایی که از الیاف طبیعی تهیه می شوند.
نخ هایی که از الیاف مصنوعی به دست می آیند.
نخ هایی که از ترکیب الیاف طبیعی و مصنوعی حاصل می شوند.

انواع نخ خیاطی

نخ های خیاطی اغلب از الیاف پنبه ای تهیه می شوند تا دوخت لباس زیبا باشد. در ضمن کیفیت نخ های طبیعی خیاطی بیشتر از نمونه های دیگر می باشد. در هنگام دوخت سر دوز از نخ های مصنوعی و یا ترکیبی استفاده می شود تا از نظر اقتصادی برای افرادی که کارگاه خیاطی دارند مقرون به صرفه باشد.

انواع نخ طبیعی

نخ های پشمی به دلیل این که ضخیم هستند در کارهای خیاطی برجسته دوزی با دست مورد استفاده قرار می گیرند و در صنعت دوخت و دوز کارایی خاصی را ندارند.
بازار فروش نخ های طبیعی خیاطی در ایران داغ است. علت این امر وجود تولید کنندگان زیادی است که در کشورمان مشغول به تهیه انواع پوشاک هستند. به دلیل این که میزان تقاضای انواع نخ های طبیعی پنبه ای در رده بالاتری قرار دارد بیشتر الیاف پنبه ای صرف تهیه نخ در ایران می شود.

منبع: پوشاک ایرانی