بازار الیاف طبیعی ابریشمی مخصوص فرش

الیاف طبیعی ابریشمی مخصوص فرش دستباف در بازار با تنوع رنگ و قیمت عرضه می شوند و تولیدات حاصل از آنها بسیار ارزشمند است.
الیافی که از پیله کرم ابریشم تهیه می شوند جزو گران قیمت ترین الیاف در جهان می باشند و بیشترین مصرفی را در که در زمان حال دارند استفاده آنها در تولید انواع قالیچه های تزئینی و فرش های دستباف و ماشینی می باشد.
البته در تهیه فرش های ماشینی بزرگ، مانند سه در چهار فقط برخی از گل ها و برگ ها را با نخ های ابریشم طبیعی می بافند تا این گونه جلوه زیبایی را داشته باشند و هر چه درصد نخ ابریشم بیشتر باشد.

الیاف ابریشمی فرش های دستی

فرش هایی که در شرکت های مختلف تولید می شوند اغلب درصد بسیار کم و ناچیزی از نخ ابریشم در برخی ازآنها کار شده است اما در فرش های دستباف ابریشمی می توان درصد بالایی از نخ ابریشمی را مشاهده نمود.
این مدل فرش ها بیشتر در زمره اجناس نفیس و صادراتی قرار می گیرند و هر تخته از آن از قیمت بالایی برخوردار است.
در گذشته از الیاف طبیعی ابریشمی برای بافت انواع پارچه های زیبا استفاده می شد اما امروزه درصد زیادی از ابریشم های تولید شده برای بافت انواع فرش مصرف می شود.

الیاف ابریشمی

این موضوع سبب شده که در بازار الیاف طبیعی ابریشمی ایران مشتریان بسیاری را دید که برای تهیه الیاف مخصوص فرش راهی کوچه و خیابان شده اند و سعی می کنند تا نخ های براق و زیبایی را برای بافت فرش خریداری کنند.
الیاف مخصوص فرش های دستباف، در قیمت های متفاوت و تنوع بالایی در رنگ یافت می شوند تا هر فردی بتواند با توجه به بودجه اقتصادی خود و نیازی که دارد این محصول را تهیه کند.
منبع: پوشاک ایرانی