انواع الیاف طبیعی گیاهی مناسب لباس

الیاف طبیعی مناسب لباس متعدد هستند و هر کدام از انواع آنها ممکن است کارایی متفاوتی در صنعت نساجی تولید پوشاک، ایفا کنند.
الیاف طبیعی به چند دسته مختلف تقسیم می شوند که می توان آن را در دسته بندی خاصی گروه بندی نمود و از آنها در تهیه محصولات مختلفی استفاده کرد. الیاف طبیعی گیاهی بیش از دیگر نمونه های خود کاربرد دارند و می توان برای تهیه انواع لباس و پارچه های لباسی از آنها استفاده نمود.

معرفی انواع الیاف گیاهی

الیاف نایلون همان طور که از نام آنها بر می آید از گیاهان به دست می آیند و باید در مزرعه کاشت و برداشت شوند و نحوه تولید هر یک با دیگری کاملا تفاوت دارد.
در این نوشتار اشاره کوتاهی به انواع الیاف گیاهی و استفاده از آنها خواهیم داشت.

  • الیاف میوه ای مانند نارگیل
  • الیاف که از برگ گیاه برای تهیه الیاف استفاده می کنند مانند سیسال و مانیلا
  • الیاف ساقه ای مانند کنف و کتان
  • الیافی که از دانه آنها برای تولید الیاف استفاده می شود مانند پنبه

در میان الیاف پلی استر بالا، برخی برای تولید انواع لباس بسیار مناسب هستند. خیلی از شرکت های تولید پوشاک می کوشند تا با خرید پارچه های پنبه ای و کتانی لباس های زیبایی را تولید کنند و به مشتریان خود عرضه کنند.

زیرا الیاف طبیعی در درجه اول ضد حساسیت می باشند و در درجه دوم دارای لطافت هستند برای همین لباس های نوزادی اغلب از الیاف پنبه ای تهیه می شوند.

انواع الیاف طبیعی گیاهی را می توان با قیمتی مناسب از مراکز عرضه عمده این کالا خریداری نمود و در تهیه و تولید انواع لباس های مرغوب از آنها استفاده نمود.