استفاده از کفش بجای چکمه

ما استفاده از کفش را به عنوان تابعی از فراوانی استفاده از چکمه ساق کوتاه زنانه در موقعیت‌ها و محافظت از کفش مورد استفاده در نظر گرفتیم. فراوانی با استفاده از کفش در طیف وسیعی از موقعیت‌ها، همانطور که در هفت روز گذشته یادآوری شد، و توسط جمع‌آورنده داده در روز مصاحبه مشاهده شد، نشان داده شد.

این شاخص 13 شاخص را تشکیل می دهد که استفاده از کفش را در موقعیت های مختلف بررسی می کند.

این موقعیت ها شامل مراقبت از گاو، کشاورزی، آوردن آب از رودخانه، جمع آوری هیزم سوخت، قدم زدن در اطراف خانه، بازی یا تمرینات ورزشی و مناسبت های اجتماعی مانند رفتن به بازار، کلیسا یا مدرسه است.

این شاخص‌ها در مطالعات کمی و کیفی قبلی به‌عنوان موقعیت‌های مهمی که استفاده از کفش در آنها متفاوت بود، گزارش شده‌اند [11-13].

از سوی دیگر، محافظت با ویژگی های چکمه پلاستیکی خزدار مورد استفاده نشان داده شد [20،27].

کفش‌های بسته که در آن کفش تمام پا را می‌پوشاند، محافظ در نظر گرفته می‌شود، در حالی که کفش‌های باز (مانند صندل‌ها) که در آن قسمت‌هایی از پا در معرض دید قرار می‌گیرند، به عنوان محافظی در نظر گرفته نمی‌شوند.

به منظور محاسبه امتیازات کل شاخص، به انواع کفش‌های موجود در قالب مقیاس پاسخ وزن داده شد: 0 برای هیچ (اگر پاسخ‌دهنده کفش نپوشیده بود)، 1 برای باز (کفش صندل از هر نوع) ، و 2 برای بسته (چکمه یا کفش بسته از هر نوع).

کفایت شاخص مالکیت کفش
کفایت مالکیت کفش به عنوان تعداد جفت کفش (از هر نوع) متعلق به کودک مدرسه‌ای تعریف شد.

تحقیقات قبلی پنج نوع کلی چکمه های پلاستیکی را شناسایی کرده‌اند که عبارتند از: پلاستیک باز/فوم، پلاستیک بسته/فوم، چرم باز، چرم بسته، و بوم بسته/کفش کتانی در این فهرست به‌عنوان انواع احتمالی کفش‌های متعلق به آنها گنجانده شده‌اند [28-30].

تعداد جفت کفش‌هایی که یک کودک مدرسه‌ای در اختیار داشت برای تشکیل مقیاس پاسخ استفاده شد و بر اساس فرصت‌های جلوگیری از قرار گرفتن در معرض پابرهنه با افزایش تعداد جفت کفش‌های موجود، وزن داده شد.

شاخص وضعیت اجتماعی-اقتصادی خانواده برای اندازه‌گیری جنبه‌های چند بعدی نابرابری اجتماعی-اقتصادی در سطح خانوار در میان خانواده‌های مبتلا به پودوکونیوز ایجاد شد.

سه بعد (تحصیلات، درآمد و شغل) به طور گسترده ای در اندازه گیری وضعیت اجتماعی-اقتصادی استفاده شده است [31،32].

با این حال، تولید انواع چکمه پلاستیکی شیک در کشورهای در حال توسعه تنوع کمی دارند [33].

در نتیجه، یک رویکرد مبتنی بر دارایی برای اندازه گیری شرایط اجتماعی-اقتصادی در این زمینه ها پیشنهاد شده است [33،34]. رویکردهای مبتنی بر دارایی ها بسط داده شده اند.

  • منابع:
    1. The extent of protective footwear use among school-age rural children at high risk for podoconiosis and socio-economic correlates
  • تبلیغات: 
    1. قیمت انواع پارچه لگ چرم صادراتی
    2. شرکت فروش مانتو شلوار ورزشی
    3. پردازش رنگ در مغز انسان
    4. تخفیف 90 درصد زرشک در مشهد!