آسان ترین رسپی خوراک هایی که می توان با رب انار محلی شمال تهیه نمود!

رب انار از زمان های قدیم برای درمان بسیاری از مشکلات پزشکی استفاده می شده است.

مایعی است غلیظ مانند عسل یا کمی سبکتر از آب میوه های غلیظ انار تهیه می شود و برای خوردن استفاده می شود.

در بسیاری از غذاها گنجانده شده و طعم آن ها را بسیار خوشمزه تر می کند، رب انار محلی شمال علاوه بر فواید فراوانی که برای سلامتی دارد، دارای اسیدیته بالا و رنگ قرمز تیره آن است، زیرا برای زنان باردار، پوست و صورت و همچنین برای زنان باردار مفید است.

مصرف آب اناری که از آن رب انار تهیه می شود؛ تعداد گلبول های قرمز خون را به طور نسبتا قابل توجهی افزایش می دهد و همچنین سطح هموگلوبین و هماتوکریت را در خون افزایش می دهد.

رب انار چیست؟
رب انار مایع غلیظی با قوام مانند عسل زنبور عسل یا کمی سبکتر است که از آب انار غلیظ تهیه می شود و به رنگ قرمز تیره و اسیدی است و علاوه بر فواید سلامتی فراوان، رب انار به شکل غلیظ است.

از آب انار اما بدون مزه آب شیرین، ملاس انار را با جوشاندن آب انار تهیه می کنند و می گذارند تا خنک شود.

رب انار

برای غلیظ تر و تیره تر شدن آن از ملاس انار استفاده می شود و آن را به بسیاری از غذاها مانند سالاد یا هنگام پختن غذا اضافه می کنند.

ارزش غذایی رب انار:
رب انار یکی از مواد غذایی سرشار از ارزش های غذایی مختلف از جمله: ویتامین های گروه B و ویتامین C است که هر 100 گرم رب انار حاوی مواد مغذی زیر است:

کالری : 222 کالری.
کربوهیدرات : 50 گرم.
شکر : 16.6 گرم
کلسیم : 111 میلی گرم
آهن : 3.9 میلی گرم
پتاسیم : 211 میلی گرم
کالری رب انار
هر 200 گرم رب انار حاوی 222 کالری است.

رب انار و رژیم غذایی
رب انار دارای فواید متعددی است که برای کاهش وزن مفید است، به عنوان یک مطالعه اولیه که بر روی موش ها انجام شد و در مجله Applied Pharmaceutical Science در سال 2012 منتشر شد، نشان داد که رب انار یک عامل مهم و موثر بر کاهش وزن است.

موش‌های مورد تحقیق، افزودن رب انار به آبی که موش‌ها به مدت 11 هفته می‌نوشیدند، علاوه بر کاهش سطح تری گلیسیرید و اکسیداسیون چربی‌ها در کبد و غیره، منجر به کاهش وزن آنها شد.

موارد استفاده از رب انار در خوردن
مانند سرکه انار؛ از رب انار نیز برای خوردن استفاده می شود در بسیاری از غذاها وجود دارد و طعم آن را بسیار خوشمزه تر می کند.